Как да го премахнем

Милица Алексич

Въпреки че почти деветдесет процента от жените се сблъскват с проблема с целулита по бедрата и задните части, това не значи, че не трябва да се потърси решение за премахването на неестетичната „портокалова кожа“. Борбата с целулита не е лесна, защото причините могат да бъдат различни – генетично предразположение, забавен метаболизъм, слаба циркулация, хормонални нарушения. Затова се появява и при хората с наднормено тегло и при слабите. Факт е, че с промяната в начина на живот – от менюто до упражненията и спирането на вредните навици като тютюнопушене и консумация на алкохол, целулитът може да намалее драстично, а дори и да изчезне. Ето какво помага в борбата срещу него:

Вода: Пийте всекидневно над два литра вода, както и неподсладени чайове от джинджифил, мента, лайка, хибискус. Целулитът е по-слабо забележим, ако кожата е здрава и хидратирана, а достатъчният прием на течности е един от най-добрите съюзници за подобряване вида на проблематичните области около бедрата и задните части.

Сочни плодове и зеленчуци: Пресните краставици, тиквички, домати, диня, пъпеш и други сочни плодове и зеленчуци изпитано помагат при борбата против целулита, така че трябва да се консумират всеки ден, подобно на салатите и шейковете, към които не се добавя захар.

Витамин C и B6: Витамините C и B6 помагат за заздравяването на съединителната тъкан и кръвоносните съдове, понижават нивата на мазнини в кръвта и стимулират производството на колаген, който е съставна част от съединителната тъкан. Витамин C се съдържа в плодовете и зеленчуците, а B6 в зелените листни зеленчуци, бобовите растения, рибата и пилешкото месо. В борбата против целулита помагат и хранителните добавки с витамини C и B6.

Антиоксиданти: Консумирането на продукти, богати на антиоксиданти, регенерира увредената тъкан и неутрализира свободните радикали, така че е полезно да се консумират плодове тип ягода, цитруси, зелени листни зеленчуци и моркови, които изобилстват от витамини A и E.

Лецитин и мастни киселини: Лецитинът се съдържа в доматите, соята, карфиола, картофите и спанака, така че тези продукти трябва да присъстват често в менюто, защото възпрепятстват натрупването на мазнини по кръвоносните съдове и подпомагат възобновяването на увредените тъкани. Мастни киселини се съдържат в лененото семе, рибата, ядките, граха и броколите. Те стимулират хидратацията на клетъчно ниво и регенерират съединителната тъкан.

В борбата против целулита, освен здравословното хранене, са важни и движението, физическите упражнения и намаляването на стреса. Могат да помогнат и пилингите и масажите по проблемните места, които трябва да се правят поне три пъти седмично. На пазара има голямо разнообразие от препарати, кремове, гелове и лосиони при „портокалова кожа“, както и за хидратация на засегнатите места и подобряване на циркулацията, които е препоръчително да се използват, а най-добре в началните етапи на развитие на целулита.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn