Или как да почернеем по-бързо на плажа?

Меланинът е пигментът, който е отговорен за абсорбирането на  UVA и UVB лъчите, и ни предпазва от вредните им ефекти. Когато се излагаме на слънце, в организма ни започва интензивно производство на меланоцити. Как и колко ще работи меланинът е въпрос на генетично наследство. Не всяка кожа е еднаква и респективно реагира различно на слънчевите лъчи. Ако не сме от щастливците, които придобиват бронзов загар бързо и лесно, можем да потъмнеем по-качествено с няколко лесни трика.

Предварителна подготовка
Няколко посещения на басейн или солариум са напълно достатъчни, за да подготвят кожата ни и за да не изглеждаме съвсем бели, когато се съблечем по бански на плажа.

Слънцезащита за почерняване
На пазара се предлага широк асортимент от продукти за предпазване на кожата с допълнителен бронзиращ ефект. Има огромна разлика между лосионите и олиата, които само предпазват кожата от изгаряне, и тези, които я пазят, но същевременно подпомагат потъмняването ú. Ако не се ориентирате по етикета, може да поискате помощ от продавач-консултант или фармацевт, който да ви препоръча най-подходящия продукт съобразно индивидуалните ви потребности.

Храни за бронзов тен
Меланинът се синтезира чрез две аминокиселини – тирозин и триптофан. Ако увеличите приема на храни, които ги съдържат – например черен дроб, масло, риба, авокадо, банани, миди, жълтъци, ще постигнете по-бързо красив шоколадов тен. Полезни помощници в битката за неустоим златист тен са още морковите, доматите, тиквите, съдържащи бетакаротен, а също така пъпешите и прасковите, богати респективно на витамини Е и А.