Диетичната храна като лекарство

Правилното хранене може да предотврати развитието на много заболявания, а диетата, предписана от лекар, да помогне в лечението на вече съществуващи здравословни проблеми

При ревматичните заболявания храненето е много важно, затова пациентите трябва да обърнат внимание на снабдяването на организма с достатъчно количество витамини и минерали. Много важно е също така да се избягват храните, които могат да предизвикат прекомерно повишаване на пикочната и млечната киселина, както и на нивото на холестерола в кръвта, като червено месо, шоколад и сладкиши, кафе, соя.

Течности: Задължителната дневна доза е от два и повече литра течности, които включват и негазирана минерална вода, неподсладени билкови чайове и натурални сокове от плодове и зеленчуци. Особено се препоръчва доматен сок, който е богат на минерали, сок от моркови, както и сок от картофи, който притежава полезното качество да свързва пикочната киселина.

Салицилова киселина: За облекчаване на болките и възпаленията на ставите на пациентите се дава салицилова киселина, която се съдържа в пресните и сушени сливи, гроздето, кайсиите, тиквите, тиквичките, чушките, маслините, киселото зеле, горчицата, бадемите и върбовата кора.

Чай от върба: Приготвя се, като три части изсушена върбова кора, две части сладък корен (Glycyrrhiza glabra) и смачкан чесън се заливат с вряща вода и се оставят за 20 минути. Охладеният чай трябва да се прецеди и да се подправи с пресен лимонов сок.

Хистидин: Аминокиселината хистидин е полезна за отстраняване на излишните метали от организма, а се знае че много хора, страдащи от ревматични заболявания, имат висок процент мед и желязо в организма. Хистидин се съдържа в ориза и овеса.

Омега-3 мастни киселини и силиций: Омега-3 мастните киселини намаляват възпалителните процеси при ревматоиден артрит. Силицият помага за запазване гъвкавостта на ставите, затова трябва да се консумират храни, богати на растителни влакна.

Цинк: Достатъчната концентрация на цинк в организма и адекватният му прием намаляват риска от ревматоиден артрит. Недостигът на цинк в храната повишава риска от възникване на възпалителни процеси в съединителната тъкан, както и от ревматизъм. За да си осигурите достатъчен прием на цинк, трябва да включите в менюто си храни като бобови култури, пълнозърнести храни, тиква и тиквено семе.

Витамин B3: Облекчава болките и възстановява гъвкавостта на ставите. Витамин B3 се съдържа в бобовите култури, зелените листни зеленчуци, фъстъците, рибата, млечните продукти.