Намери аптека BETTY

Betty Instagram
Контакти
За фармацевти

Полезни съвети за здравето

Здравни съвети 6 - лого
07.09.21

Всички искаме да сме успешни, да хапваме любимите си храни, да сме слаби и здрави. Не винаги обаче успяваме. Някои спазват стриктни хранителни режими и спортуват, за да са в прекрасна форма. Други обаче не намират достатъчно воля и се отдават на вредни изкушения. За част от хората полезни съвети за здравето звучат като истинско мъчение. Важно е да променим нагласата си, да се усмихнем и да се погрижим за себе си.

Всички искаме да сме успешни, да хапваме любимите си храни, да сме слаби и здрави. Не винаги обаче успяваме. Някои спазват стриктни хранителни режими и спортуват, за да са в прекрасна форма. Други обаче не намират достатъчно воля и се отдават на вредни изкушения.

За част от хората полезни съвети за здравето звучат като истинско мъчение. Важно е да променим нагласата си, да се усмихнем и да се погрижим за себе си. За да сме доволни от външния си вид и да държим болестите далеч от нас. Това не е толкова трудно. Всички сме чували здравни съвети, но е важно да ги следваме, след като сме убедени, че са за наше добро. Не случайно съществуват максимите „Здрав дух в здраво тяло” и „Никой не може да ни направи това, което сами си причиняваме”. Така че – няма невъзможни неща с полезни съвети за здравето.

  1. Здравни съвети 1 - йога

    Здравни съвети - движение

    Полезни съвети за здравето – движение

Движението е много важно за правилния метаболизъм. Добре е три пъти седмично да заложим на по-сериозни натоварвания. Някои се впускат в усилени тренировки във фитнес залите с амбицията на контурират фигурите си. Повечето хора обаче признават, че във фитнесите им е скучно. Това не е проблем. Има много алтернативи – карайте повече колело, ходете пеш – до пазара, до мола, до детската градина или училището – за да прибете детето, до кварталния супермаркет. Слезте от колата и се движете. Добре е на ден човек да ходи поне час пеша. Препоръчително е да спортуваме поне по 30-60 минути на ден или 150 – 300 минути на седмица.

Мнозина работят на бюра в офиси и страдат от сериозно обездвижване. Повечето хора така привикнаха с автомобилите си, че се придвижват навсякъде с тях. Хубаво би било да се преборим със себе си и да ходим колкото можем повече пеша. И да се разхождаме сред природата.

Тренировките във фитнеса не са единствените съвети за здраве за повече движение. Можем да се запишем на народни или модерни танци, зумба и салса, на канго джъмс, на плуване, да играем футбол, баскетбол, волейбол, тенис и много други. Трябва да изберем това, което ни доставя удоволствие. Можем да спортуваме и вкъщи. В интернет има множество програми за спорт у дома. Добре е да редуваме видовете тренировки за разнообразие и за удоволствие. Важното е да не спираме да се движим. Така ще стопим излишните килограми, а организмите ни ще работят балансирано.

  1. Полезни съвети за здравето – меню

Здравни съвети 3 - храна

Здравни съвети - правилната храна!

Важно е да спазваме правилен начин на хранене. Във всяка възраст трябва хапваме на всеки три часа, като избираме полезни продукти. Това също не е толкова сложно. Не е нужно да се вманиачаваме в кой продукт колко калории има. Просто трябва да си осигурим пет хранения през деня, а не да се тъпчем вечер.

Най-ефектива се води средиземноморската диета. Закусваме сутрин, за обяд и вечеря хапваме сезонна салата с парче месо или риба. А между закуската и обяда, и обяда и вечерята – някаква лека междинна закуска като плод или ядки например. Така разпределяме равномерно количеството храна за деня. И  постепенно започваме да топим килограми.

Добре е като цяло да спазваме този режим на хранене. Ако искаме, може веднъж в седмицата или веднъж на две седмици да си направим т.нар. „мръсен ден”, в който да си позволим вредни храни -чипсове, снаксове, вафли и др. Но само в този ден. Така ще заситим глада си за тези изкушения. През останалото време обаче не трябва да правим компромиси с менюто си.

Както знаем, трябва да си осигурим разнообразно меню, богато на витамини, минерали и микроелементи. Редно е да залагаме на сезонните плодове и зеленчуци. На трапезата ни трябва да присъстват и богати на витамин С продукти – цитруси през зимата, а през лятото – домати, чушки, броколи, ягоди. Витамин С почиства токсините, помага за отслабване и намалява нивото на вредния холестерол в кръвта.

Дефицитът на хром води до усещането за глад, който ни гони. Гъбите и черният дроб в менюто ни запълват този дефицит.

Витамин В е много важен, липсата му в организма е пряко свързана със затлъстяването. Можем да си го набавим от яйчен жълтък, чисто свинско месо, кафяв ориз, хляб и мляко.

Омега-3 мастни киселини също ускоряват процеса на отслабване. Можем да ги приемаме като хранителна добавка или като хапваме херинга, пъстърва, сардини и скумрия.

Мазнините са полезни, ако са здравословни. Можем да си ги осигурим от авокадото, яйцата, ядките и сиренета. Както добре знаем – добре е да избягваме пържените храни, както и тлъстите мазни меса.

Експертите препоръчват да избягваме консумацията на бели тестени изделия, а да заложим на пълнозърнести храни. Добре да зачеркнем от менюто си преработени меса, захарни и сладкарски изделия, солени изделия, газирани и енергийни напитки, бързи закуски и полуфабрикати.

Най-големият враг на добрата фигура е захарта. Добре е да я ограничим максимално.

  1. Здравни съвети 2 - вода

    Здравни съвети - пийте вода!

    Полезни съвети за здравето - вода

Важно е да привикнем да пием между 1,5 и 2 литра вода на ден. Подходящият воден баланс е начинът за здравословна загуба на тегло. Някои пият чаша вода с лимон и мед половин час преди закуска и 1 час преди лягане.

Важно е да наблегнем на водата и да загърбим безалкохолните подсладени напитки, които са пълни с химия.

А при консумацията на алкохол – да подбираме качествени напитки и да ги консумираме с мярка.

  1. Полезни съвети за здравето – да преборим стреса

Здравни съвети 4 - стрес

Здравни съвети - редуцирайте стреса!

Хроничният стрес е в основата на много заболявания. Продължителното състояние на стрес води до повишение на възпалителните процеси в тялото, което пък е предпоставка за появата на нежелани патологични състояния.

Затова е важно всеки да си изработи антистрес програма – със спорт, с различни хобита, с разходки сред природата, с по-чести срещи с приятели, с повече пътувания и време за почивка.

 

  1. Полезни съвети за здравето – сън

Здравни съвети 5 - сън

Здравни съвети - почивката е важна!

За здраве и дълголетие е полезно да спим поне по 8 часа на денонощие. За целта е добре да инвестираме в удобни възглавница и матрак. И да избягваме да се ровим в телефони и таблети преди сън.

Важно е да не забравяме, че полезните съвети за здраве дават резултат само, ако се спазват в тяхната цялост. Не е достатъчно да спазваме само 2-3 точки. Ефект за нас самите ще има, само се придържате към всички съвети за здраве, и то постоянно - едва тогава ще бъде възможно да се предотвратят нежеланите ефекти върху собственото ни здраве.

1.Полезни съвети за здравето – движение

2.Полезни съвети за здравето – меню

3.Полезни съвети за здравето - вода

4.Полезни съвети за здравето – да преборим стреса

5.Полезни съвети за здравето – сън

cross