Правилна грижа за гладко лице

Милица Алексич

Първите бръчки по лицето се появяват в зоните около очите, устните и по челото. Този естествен процес може да бъде забавен, ако се води здравословен начин на живот, предполагащ балансирано хранене, ползотворен сън, избягване на стреса, силното слънце и пушенето, подходяща козметика и гимнастика както на лицето, така и на цялото тяло и престой на чист въздух.

Балансирано хранене: За да запазим еластичността на кожата, трябва да приемаме достатъчно витамини A, C и E, антиоксиданти, флавоноиди и минерали. Това може да се постигне с балансирано хранене – на трапезата всеки ден трябва да присъстват зеленчуци, най-вече зелените листни, после до 50 грама ядки, цитрусови и други плодове. Необходимо е да се приемат по два литра течности дневно.

Здравословен сън: Недоспиването и нарушеният сън влияят на появата на бръчки. За да имаме гладко лице, трябва всеки ден да спим по осем часа, като е важно да си лягаме по приблизително едно и също време, което ще ни помогне да си създадем ползотворен режим. Препоръчва се да се спи в помещение, което е добре проветрено, на качествен матрак и възглавница.

Гимнастика на лицето: Тренирайки лицевите мускули, ще стегнете кожата на лицето и ще я направите по-еластична. Едно хубаво всекидневно упражнение е да броите до 50. Изговаряйте на глас всяко число като максимално напрягате и разтягате устни. Полезно е и по десет пъти да надувате бузи и да издухвате въздуха сякаш гасите свещички. Упражнявайте челото като десетина пъти повдигнете вежди колкото може по-високо, задръжте ги в най-високото положение няколко секунди и ги отпуснете. Избягвайте мръщенето.

Масаж и маски: Нежният масаж с кръгови движения на върховете на пръстите стимулира циркулацията на лицето и е добра предпазна мярка срещу бръчки. Може да се ползват различни масла като бадемово, кокосово или зехтин. Полезни са и домашните маски от мед, белтък и глицерин, прясна краставица и банани.

Козметични грижи: Почистването на грима преди сън с различни видове тоник и лосион, подходящи за вашия тип кожа, се подразбира. Относно дневните и нощни кремове е най-добре да се консултирате с дерматолог или козметик. Предпазвайте кожата на лицето с кремове със защитен фактор и носете слънчеви очила, когато се излагате на слънце.

Избягване на стреса: Преживените стресови ситуации оставят следа и върху лицето, така че трябва да ги избягваме и да се фокусираме върху позитивното мислене, рационалното разрешаване на проблемите и удоволствието, което ни носят малките неща като релаксация сред природата и общуване с приятели.

Физическа дейност: Разходките на свеж въздух и спортните занимания на открито допринасят за по-добрата циркулация на цялото тяло, следователно и тази на лицето.

Спрете тютюнопушенето: Цигарите са един от най-големите врагове на хубавата кожа. Пушенето ускорява ранната поява на бръчки, дехидратира кожата и ѝ придава сивкав оттенък.

Домашни маски против бръчки
Разбъркайте лъжица мед и лъжица кисело мляко, добавете лъжичка лимонов сок и щипка канела. Нанесете така приготвената маска на лицето. Дръжте 10 минути и изплакнете.

Разбийте лъжица мед, половин лъжица зехтин и три капки глицерин. Нанесете на лицето, дръжте 15 минути и изплакнете.

Разбийте един белтък и го нанесете на лицето. Оставете маската, докато не се стегне и изсъхне добре и изплакнете.

Не правете гримаси, докато сте с маска на лицето.

Не нанасяйте маска непосредствено около очите. За тази зона може да използвате бадемово масло.