Текст: Силвия МИТЕВА

Любимият макиаж продукт на нежния пол от дълбока древност вдъхновява следващите редове

Козметичните продукти най-лесно могат да променят визията и излъчването ни. Само една лека чертичка или нов цвят са способни да преобразят лицето ни. От древни времена хората се опитват да усвоят различните ритуали на красотата. Един от продуктите с най-много история, който се появява за първи път в древен Египет и Месопотамия, и присъства неизменно в съвременния бюти несесер, е очната линия.

Преди цели 12 000 години тя била използвана и от мъже, и от жени и показвала висок социален статус. Очната линия не само придавала красив финал на очите, но и ги предпазвала от бръчки, които се образували много лесно под влиянието на силното слънце, топлината и пустинния вятър.

В черната помада, която забърквали, египтяните слагали и малко сол, за да избегнат нежелани бактериални инфекции на очите. когато Римската империя завладява Египет, очната линия става символ за египтяните и силната им връзка с тяхната култура, религия и богове. С популяризирането на очната линия тя започва да се използва и от по-нисшите класи. По време на управлението на гръцката и римската империя очната линия почти не се използвала.

Триумфалното завръщане на продукта в Европа се случило след Ренесанса. През 20-те години на XX век жените захвърлили викторианските дрехи и обърнали поглед към бляскавия Холивуд, музикалната, театралната и киноиндустрията. Тогава настъпил моментът, в който козметичните компании започнали масово да произвеждат нови гримове и да възраждат стари. През 1922 година, когато била отворена гробницата на фараона Тутанкамон, светът отново обърнал поглед към очната линия и тя бързо се превърнала в най-модерния и желан козметичен продукт.

И така до днес, когато очната линия властва като незаменим бюти помощник и се предлага в безброй варианти, форми и цветове. Как ли ще се промени тя след още 100–200 години? Само времето ще покаже!