Зимната сивота е предпоставка за лошо настроение и усещане на апатия. Вместо да се оставим на лошото настроение, можем да повишим енергията си чрез достатъчен сън, енергично ходене пеша, независимо от времето и консумация на храни, богати на витамин С.

Има много начини и техники, с които можем да влияем на отделянето на „хормона на щастието“, или серотонин, който оказва положително въздействие върху мозъка, а той изпраща на организма ни послание, че е готов за нови предизвикателства и че, образно казано, „батериите ни са заредени“.

Добрият сън: Почивката през нощта и наспиването са много важни, за да не усещаме апатия през деня. Здравият сън е почивка и за ума, и за тялото, затова, ако не можете да заспите, старайте се преди сън да отхвърляте „тежките мисли“. Помага и ако няколко часа преди лягане избягвате кофеина, силната и обилна храна и усилените тренировки. За приспиване помагат чаша топло мляко, няколко капки валериана в билков чай, чаша хладка вода с лимон, лека разходка на чист въздух.

Водата: Приемайте достатъчно течности, поне два литра вода на ден. Помнете, че първият признак на дехидратация не е жаждата, а умората!

Кафето: В разумни количества, една чаша сутрин и още една в ранния следобед, кафето помага на мнозина да се пробудят и съживят. Прекалената консумация на кафе, обаче, може да доведе до повишаване на кръвното налягане, ускоряване на пулса, треперене на ръцете и чувство за безпокойство.

Разходките: Зимната вялост се преодолява най-добре с разходки. Не чакайте времето да се оправи, за да излезете от къщи, а се разхождайте и в дъжд и сняг – само след десет минути ще се почувствате много по-бодри и енергични.

Упражненията: Дори десетина минути утринна гимнастика доказано повишават енергията, подобряват кръвообращението и оправят настроението. Тренировките във фитнеса два пъти седмично също са важни през зимните месеци, както за укрепване на имунитета, така и за подобряване на настроението.

Пресните сокове: Вместо газирани напитки приготвяйте за вас и семейството ви пресни сокове от плодове и зеленчуци. Така ще си осигурите нужните минерали и витамини, които са важен съюзник в борбата с умората, апатията и лошото настроение.

Храната: Правилно подбраната храна е непресъхващ извор на енергия. Консумирайте храни, богати на антиоксиданти. Имайте предвид, че протеините (черупковите плодове, семките, киселото мляко, пуешкото и др.) повишават енергията. Избягвайте да комбинирате месо и въглехидрати, тъй като те повишават бързо енергийното ниво, но за много кратък период от време, следван от рязкото му понижаване. Вместо това съчетавайте месото със зеленчуци като спанак, моркови и листно цвекло.