Намери аптека BETTY

Betty Instagram
Контакти
За фармацевти

Имунитет с естествени средства

BETTY - Имунитет с естествени средства
Текст: Елена Терзиева, експерт по балансирано хранене от CSNN
09.01.24
BETTY брой 116

Имунитетът играе важна роля в защитата на организма срещу различни болести и инфекции. Нарушенията в имунната система могат да компрометират баланса на здравето ни. Ето защо е важно да се грижим за нашия имунитет профилактично. В тази статия ще разгледаме различни естествени методи за поддържане и укрепване на имунната система.

  1. Витамин С от цитрусови плодове

Витамин С е известен с антиоксидантните си свойства и важната си роля в укрепването на имунитета. Цитрусовите плодове като лимони, портокали и грейпфрути са отличен източник на този витамин.

Редовната им консумация подпомага производството на бели кръвни клетки и повишава устойчивостта на организма.

  1. Ехинацея – природен стимулатор на имунитета

Ехинацеята е известна като растение с мощни имуностимулиращи свойства. Тя помага на тялото да се справи с вируси и бактерии, като стимулира производството на бели кръвни клетки и активира природните защитни механизми.

  1. Здравословна храна, богата на антиоксиданти

Храната, богата на антиоксиданти, играе ключова роля в подкрепата на имунитета. Включете във вашето ежедневно меню плодове и зеленчуци с високо съдържание на витамини и минерали като броколи, ягоди, спанак и черни боровинки например.

  1. Чесън – природен антибиотик

Чесънът е известен с антимикробните си свойства и способността си да подпомага имунната система. Алицинът, съдържащ се в чесъна, е отговорен за неговите благотворни ефекти.

  1. Пробиотици за здрав чревен тракт

Здравите черва са свързани със здравето на имунната система. Пробиотичните храни като кисело мляко, кисело зеле и туршии с дива ферментация могат да помогнат за поддържането на баланса на микрофлората в червата и да укрепят имунитета.

  1. Джинджифил – натурален имуномодулатор

Джинджифилът е известен със своите противовъзпалителни и имуномодулиращи свойства. Той може да бъде добавен към чай или различни ястия и да предостави естествена подкрепа за борбата на тялото с инфекции.

  1. Лека физическа активност

Умерената физическа активност подпомага циркулацията на кръвта и улеснява кръвоснабдяването на бели кръвни клетки. Тренирайте редовно, като например медитативни методи за двигателна активност като тай чи, чи-гун или йога, за да поддържате силна имунната си система.

Грижата за имунитета не изисква сложни и скъпи решения. С промени в хранителните и жизнени навици и включването на естествени средства за укрепване на имунитета можем да поддържаме нашия организъм здрав и устойчив. Имайте предвид, че ключът към силна имунна система е в баланса между здравословното хранене, редовната физическа активност и балансирано психично състояние.

cross