Ана Николич

Пролетното време и престоят на открито действат благотворно на кожата, но могат и да предизвикат различни кожни възпаления като пъпки, черни точки и акне. За да предотвратите това и да помогнете на кожата си да се възстанови, в случай че е „пламнала“, трябва да обърнете повече внимание на храната. Освен това, след студените зимни дни кожата може да бъде суха и дехидратирана. Подхранете я, нека стане по-еластична и сияйна.

Това как се храним несъмнено се отразява на визията на кожата ни. Неподходящите продукти могат да предизвикат възпалителни процеси, докато правилният избор ще облекчи тези състояния. Здравословната храна влияе добре не само на външния вид, но и на целия организъм.

Рафинираните растителни масла и маргарина не се препоръчват. Избягвайте приготвянето на ястия в многократно употребявано олио. За предпочитане е да хвърлите олиото, в което например сте пържили картофи. Полезни са нерафинираните студено пресовани масла като зехтин и рапично олио. Освен това е много по-здравословно да се консумира варена храна (на пара или във вода), отколкото пържена.

Храните, богати на омега-3 мастни киселини, са много полезни. Препоръчва се на трапезата да присъства риба два до три пъти седмично. Рибеното масло е благотворно, защото съдържа омега-3 мастни киселини и витамини A, D и E.

Вместо бонбони, сладкиши и торти, консумирайте пресни плодове, особено онези, които са богати на антиоксиданти (напр. плодовете тип ягода). Прясно изцедените сокове от плодове, към които по желание може да добавите малко канела, са здравословни, защото стимулират работата на храносмилателната система, което също благоприятства за добрия вид на кожата.

Зеленчуците също са изключително важни и трябва да присъстват в менюто ежедневно. Зелените зеленчуци, броколите, спанакът, морковите, грахът, цвеклото, целината, репичките и много други могат да се консумират под формата на салати, яхнии и супи, а  могат да се консумират и под формата на прясно изцедени сокове.

Не прекалявайте с червеното месо и отстранявайте кожата от пилешкото и пуешкото месо. Яйцата, както и различните видове сирена, киселото мляко и йогуртът са полезни два до три пъти седмично.

Препоръчват се също и храни богати на фибри – пълнозърнести храни и овесени ядки. Например, овесените ядки с кисело мляко са богат източник на пробиотици и пребиотици, както и на антиоксиданти, така че са прекрасен избор за сутрешна или следобедна закуска, особено ако към тях прибавите плодове тип ягода, банан или ябълка.

За да имате хубава кожа, е важно да приемате два до три литра вода дневно, в която може да сложите няколко капки лимон, парченце настърган джинджифил или свеж стрък мента.

Изборът на хранителни продукти е много важен, за да поддържате кожата си в добро състояние. Допълнителното предимство е, че от някои от тях може да си направите и подхранващи маски за лице (от банан, жълтък, кисело мляко, настърган морков и др.).