Намери аптека BETTY

Betty Instagram
Контакти
За фармацевти

Храни, източници на магнезий

BETTY - Храни, източници на магнезий
Текст: Елена Терзиева, експерт по балансирано хранене от CSNN
06.03.24
BETTY брой 118

Магнезият е от съществено значение за нашето здраве и добро самочувствие, като участва в над 300 биохимични процеса в нашите тела. Този минерал играе ключова роля във функционирането на мускулите и нервната система, регулирането на кръвното налягане, поддържането на здравето на сърдечносъдовата система, подобряването на костната плътност и други.

За съжаление много хора не получават достатъчно магнезий от храната поради неправилен режим на хранене. Един от начините да си гарантираме, че получаваме достатъчно магнезий, е чрез консумацията на храни, богати на този важен минерал. В тази статия ще разгледаме някои от най-добрите източници на магнезий и как да ги включим в ежедневната си диета.

Бадеми и други ядки

Бадемите, бразилските орехи, лешниците и другите видове ядки са отлични източници на магнезий. Само една шепа ядки може да осигури значителна част от дневните нужди от този минерал. Освен това ядките са богати на здравословни мазнини, витамини и антиоксиданти, което ги прави идеални за закуска или междинно похапване.

Зеленолистни зеленчуци

Зеленчуци като спанак, зелена салата и броколи също са отлични източници на магнезий. Тези зеленчуци съдържат и други полезни вещества като фибри, витамини и минерали, които подпомагат общото здраве.

Пълнозърнести храни

Пълнозърнестите продукти като овесени ядки, киноа, пълнозърнест хляб и кафяв ориз също са добри източници на магнезий. Консумирането на пълнозърнеста пшеница може да помогне не само за попълването на нуждите от магнезий, но и за подобряване на храносмилането и поддържането на здравословно тегло.

Банани

Бананите са не само вкусен плод, но и отличен източник на магнезий. Освен това са богати на калий, витамини и фибри. Добавете банани към вашата закуска или ги консумирайте като здравословна закуска през деня.

Черен шоколад

Добра новина за любителите на шоколада. Черният шоколад с високо съдържание на какао съдържа значително количество магнезий, както и антиоксиданти, които могат да подпомогнат здравето на сърцето и мозъка.

Ползите от магнезия:

Поддържа здравето на сърдечносъдовата система: Магнезият играе ключова роля в регулирането на сърдечния ритъм и поддържането на нормалното кръвно налягане, което намалява риска от сърдечносъдови заболявания.

Подобрява работата на мускулите: Магнезият помага за релаксацията на мускулите и намалява риска от спазми и крампи.

Поддържа здравето на костите: Този минерал е от съществено значение за здравето на костите, като помага за абсорбирането на калция и други минерали, необходими за поддържането на костната плътност.

Подпомага нервната система: Магнезият играе роля във функционирането на нервната система, което може да подобри настроението, съня и когнитивните функции.

Регулиране метаболизма на глюкозата: Магнезият помага на тялото да регулира нивата на глюкоза в кръвта, което е от съществено значение за контролирането на диабета и поддържането на здравословен метаболизъм.

Магнезият играе важна роля за поддържането на оптималното здраве. Чрез включването на тези храни в режима на хранене можете да си гарантирате, че получавате достатъчно от този важен минерал, което ще подпомогне здравето и доброто ви самочувствие в дългосрочен план.

cross