Ана Николич

До голяма степен симптомите на менопаузата – топли вълни, почервеняване на лицето, изпотяване, безсъние, главоболие, раздразнителност, резки промени в настроението и загубата на костна маса, могат да се облекчат, или дори да се предотвратят с въвеждането на разнообразна и балансирана диета, приспособена към нуждите на организма в този естествен процес в края на възпроизводителния период.

Чушки: Помагат срещу умора, действат противовъзпалително. Богати са на витамин C, укрепват имунната система, понижават нивата на кръвната захар и облекчават топлите вълни.

Чесън: Този природен антибиотик съдържа фитоестрогени и е мощен съюзник в борбата с всички последствия от климактериума, подпомага съня и дава енергия.

Маруля: Богата на желязо, калций и фолиева киселина, марулята улеснява стабилизирането на нивата на кръвната захар, подобрява тонуса и въздейства положително на резките промени в настроението.

Соя: Тя е добър източник на фитоестрогени, които облекчават симптомите на менопаузата. Внимавате с количествата, в които я приемате и задължително се посъветвайте с лекар.

Гъби: Селенът, съдържащ се в гъбите, има положителен ефект върху настроението и намалява стреса, който до голяма степен е и обострен в този период в живота на жените.

Ягоди: Влияят благотворно при проблеми с топлите вълни.

Червена детелина: Цветовете на червената детелина са богати на фитоестрогени, които подпомагат регулирането на нивата на естрогена – хормона, чието производство намалява по време на менопаузата.

Кантарион и жълта иглика: Облекчават топлите вълни, нощното потене, безсънието и помагат да се намали тревожността.

Маточина: Действа отпускащо и успокояващо, подобрява настроението и концентрацията.

Млечни продукти и риба: Препоръчва се повишен прием на калций и витамин D, за да се избегне развитието на остеопороза и други прогресивни костни заболявания.

Нерафинирано масло или олио: Богато е на витамин E, който е силен оксидант. Ползва се при готвене или за подправяне на храната. Витамин E съдържат и ядките, доматите, морковите, пшеничните кълнове и пълнозърнестите храни. По време на менопаузата се постарайте да избягвате честата консумация на червено месо и преработени месни продукти, сладки и солени неща, алкохол и цигари. Освен това, не прескачайте отделните хранения, пийте достатъчно количество вода, билкови чайове без захар и прясно изстискани плодови сокове.