Намери аптека BETTY

Betty Instagram
Контакти
За фармацевти

Горски плодове в нискокалорични десерти

Текст: Елена Терзиева, експерт по балансирано хранене от CSNN
15.08.23
BETTY брой 111

Здравословното хранене става все по-популярно и все повече хора се стремят да намерят баланс между удоволствието от храненето и поддържането на здравословен начин на живот. Една от най-привлекателните възможности за постигане на този баланс е да включим горски плодове в нашите нискокалорични десерти. Горските плодове добавят вкус и цвят към сладките изделия, а също така имат множество здравословни ползи за организма.

Малините, ягодите, черниците и боровинките са известни с високото съдържание на антиоксиданти, витамини и минерали. Те са с ниско съдържание на калории и мазнини, но са богати на фибри, което ги прави идеални за включване в нашата здравословна диета. Те подсилват имунната система и намаляват риска от сърдечносъдови заболявания.

Ето още някои от основните здравословни ползи, които горските плодове могат да предложат:

Богати на антиоксиданти: Горските плодове са източник на мощни антиоксиданти, като антоцианини, флавоноиди и витамин С. Тези вещества помагат на организма да се защити от свободните радикали и оксидативния стрес, които предизвикват увреждане на клетките и допринасят за развитието на различни заболявания.

Подобряване на имунната функция: Горските плодове съдържат витамин С и други хранителни вещества, които подкрепят имунната система на организма. Това помага на тялото да се справя с инфекции, болести и други атаки от патогени.

Подпомагане на сърдечносъдовата система: Много от горските плодове като черници и боровинки са богати на антиоксиданти и фитохимикали, които могат да помогнат за намаляване на възпалението и подобряване на здравето на сърцето и съдовата система. Те могат да намалят нивата на лошия холестерол, да подобрят кръвообращението и да намалят риска от сърдечносъдови заболявания.

Поддържане на здрава кожа: Антиоксидантите, които се съдържат в горските плодове, могат да помогнат в борбата с преждевременното стареене на кожата и за поддържане на еластичността и здравето й. Витамините и минералите, които се съдържат в тези плодове, подхранват кожата и спомагат за запазване на младежкия ú вид.

Подпомагане на храносмилането и поддържане на здравословно тегло: Горските плодове са богати на фибри, които помагат за подобряване на храносмилането и регулиране на храносмилателните процеси. Те могат да помогнат за усещането на ситост и контролиране на апетита, което е полезно за поддържане на здравословното тегло или за отслабване.

Ето няколко идеи за нискокалорични десерти с горски плодове:

Малиново парфе: В чаша за десерти наредете слоеве от кисело мляко, свежи малини и хрупкави мюсли. Повторете слоевете и завършете с горски плодове. Лек и освежаващ, този десерт може да бъде приготвен бързо и лесно. Подходящ е за летния сезон заради охлаждащото си действие.

Сладкиш с черници: Пригответе нисковъглехидратен блат от микс от бадемово брашно и кокосово брашно. Намажете със сладко без захар, със стевия или друг нискокалоричен заместител на захарта и наредете свежите черници отгоре. Запечете за кратко и го сервирайте топъл.

Ягодово-млечен сладолед: Смесете прясно изцедени ягоди с растително мляко. Добавете малко сладко без захар или мед и разбийте в блендер. Накрая замразете сместа във формички за лед и ще получите освежаващи ледени сладоледи.

Боровинков крем: Вземете крема сирене и го разбийте с малко мед или сладко без захар. Добавете пресни боровинки и разбъркайте добре. Сервирайте крема в чаши и го украсете с още боровинки. Може да приготвите и същата рецепта с черници.

Ягодово сорбе: Смелете свежи ягоди в блендер, добавете малко студена вода и лимонов сок. Разбийте до получаването на гладка смес и я прехвърлете във фризер, като я разбърквате на всеки 30 минути за около 2-3 часа. Сервирайте ягодовото сорбе в чаши и го украсете със свежи ягоди.

Малиново-бананов сладолед: Замразете банани и малини, след което ги сложете в блендер и разбийте до получаването на кремообразна текстура. Сервирайте сладоледа в купички и добавете няколко свежи малини за украса.

Боровинкови овесени топчета: Смесете смлени овесени ядки, боровинки, изсушени ягоди и малко мед или сладко без захар. Забъркайте сместа добре и оформете топчета. Поставете ги в хладилник за около 30 минути, за да се стегнат.

Горските плодове могат да се използват не само в сладкарски изделия, но и в салати, смутита и смути купи. При всички случаи това е едно богатство, което ни предлага летният сезон. А най-здравословно е, ако сами сме ги набрали по време на прохладна разходка в планината.

Забележка: Преди да промените своя диетичен план или да въведете нови храни, винаги е препоръчително да се консултирате с квалифициран здравен специалист или диетолог.

cross