Текст: Елена Терзиева, експерт по балансирано хранене и CSNN

През последните години драконовият плод набира популярност не само защото „хваща окото“. Въпреки че някои хора посягат към него заради екзотичния външен вид и уникален вкус, здравословните ползи от този забележителен плод съвсем не са за подценяване.

Драконовият плод расте на кактуса Hylocereus cactus, познат като Кралицата на Хонолулу, която цъфти през нощта. Произходът му идва от Мексико и Централна Америка, но вече се отглежда по целия свят.

Можете да го срещнете под различни имена като питая, питахая и ягодова круша, но най-разпространеното му име идва от външния вид: яркочервена люспа с остри зелени израстъци, наподобяваща дракон. Очарованието му е допълнено от вътрешността, която се състои от чисто бяла пулпа с дребни черни семки. Вкусът наподобява микс между киви и круша.

Драконовият плод съдържа протеини, фибри и основно сложни въглехидрати. Сред витамините и минералите в този плод има витамин С, витамин Е, желязо и магнезий. Той е богат и на антиоксиданти, които ни защитават от атаката на свободните радикали, причина за бързото състаряване. Беталаините, намиращи се в пулпата, понижават „лошия“ холестерол.

Хидроксицинаматите имат антиракови свойства. Флавоноидите – подобряват функциите на мозъка и намаляват риска от сърдечносъдови заболявания.

Благодарение на високото съдържание на фибри и антиоксиданти, драконовият плод доказано намалява симптомите на инсулиновата резистентност и редуцира мазнините в черния дроб.

Спомага изчистването на организма и регулирането на теглото. Пребиотиците, съдържащи се в него, укрепват чревното здраве.

В много редки случаи може да се развие алергична реакция към плода, но като цяло неговата употреба е напълно безопасна. Укрепва имунната система благодарение на съдържанието на витамин С. Въпреки странния си външен вид драконовият плод е много лесен за консумация.

  • Изберете ярко червен плод, с равномерно оцветяване, който леко поддава, когато го стиснете.
  • Вземете остър нож и го разрежете на две половини
  • Можете да използвате лъжица, за да изядете вътрешността, а може да обелите люспата и да нарежете съдържанието на малки парчета.
  • Може да го хапвате както самостоятелно, така и в комбинация с кисело мляко или добавен към салата.

В обобщение драконовият плод е нискокалоричен и съдържа по-малко захар и въглехидрати от всеки друг плод. Здравословните му ползи са многобройни, а прекрасния му вкус и съблазнителен външен вид са истинска наслада за небцето.