Диета, упражнения и масажи

Милица Алексич

Така наречената портокалова кожа е не само естетичен, но и здравен проблем, тъй като организмът отлага в подкожните мастни натрупвания и токсини, от които трябва да се освободим, така че ще се придържаме към добри жизнени навици

Битката срещу целулита се води на три главни фронта, а именно: диета, упражнения и масажи. Тя се печели чрез здравословен начин на живот, но не за един месец преди заминаване на почивка, а с налагането на добри жизнени навици в ежедневния живот.

ХРАНАТА: Богатите на антиоксиданти храни, като горски плодове (касис, къпини, малини, боровинки), ягоди, круши, ябълки, банани, зеле, чушки, тиквички, брюкселско зеле, неутрализират свободните радикали, които са една от причините за целулита. Против натрупването на мастни клетки помагат и есенциалните мастни киселини омега-3 и омега-6. Целулитът се топи и от слънчогледовите семки, богати на калий, цинк, селен, витамини Е и B6, който укрепва и регенерира слабата съединителна тъкан, която е решаваща за увеличаването на целулита. Препоръчва се и ленено семе, богато на колаген, както и други семена, растителни подправки и ядки като орехи, но не повече от 50 грама на ден. Изхвърлянето на излишната вода от организма, която прави целулита по-явен, се постига чрез храни с диуретични свойства (зеле, слънчоглед). Важно е да се поемат и колкото може повече течности, преди всичко вода, по два литра дневно.

УПРАЖНЕНИЯТА: Разходките и упражненията подобряват кръвообращението, стягат мускулите и укрепват здравето. Тренировките могат да се правят у дома, сред природата, а ударението трябва да бъде върху клековете, полуклековете с разкрач и повдигането на таза в легнало положение. Упражненията могат да се повтарят и в няколко серии от по 10 и 20 пъти, всеки ден. Ходенето, бягането и плуването помагат за изгаряне на излишните мазнини, а потоотделянето подпомага детоксикацията на тялото.

МАСАЖЪТ: Стимулиране на кръвообращението се постига и чрез масаж на частите на тялото, засегнати от целулита. Масажът стимулира лимфната система и подобрява кръвообращението, така че токсините от организма се елиминират по-бързо. Полезно е при масажирането да се използват гелове и масла от розмарин, салвия, лавандула, босилек. Тялото трябва да се масажира с кръгови движения на пръстите, а всички по-инвазивни масажи трябва да се изпълняват от специалист, след консултация с лекар.

Укрепване и стягане
Целулитът е следствие от отпускането на мускулите и мазнините, натрупани под повърхността на кожата, а няколко изследвания на Американската агенция за контрол на храните и лекарствата (FDA) са потвърдили, че процедурите с пасивно увиване на засегнатите части на тялото във фолио и липомасажът не дават желаните резултати, и че най -ефективният начин за решаване на проблема с целулита са активните тренировки, чрез които се укрепва, стяга и оформя отслабената мускулна тъкан.