Милица Алексич

Годините неизбежно оставят своя знак по лицето. Гримасите, които правим, начинът, по който спим, навиците и проблемите, прекомерното излагане на слънчева светлина, студ и сух въздух, както и липсата на подходяща грижа за кожата – също.

С напредването на възрастта кожата започва да губи еластичността си. Появяват се бръчици под формата на линии около устата, носа и очите. В борбата срещу тях може да използвате някоя от все по-популярните процедури като лазерните, тези с хиалуронова киселина и ботокс или пластичната операция.

Като начало се погрижете за бръчките навреме – преди да се появят. Ако се придържате към основните правила за грижа на кожата, ще запазите лицето свежо и младо за по-дълго. Обърнете внимание и на начина на живот. Нездравословните навици като пушенето, седенето до късно и хапването на сладкиши значително увеличават риска от преждевременно стареене на лицето.

Имайте предвид, че скоростните диети са враг на всяко лице. Рязкото отслабване може да намали обема на талията, но и да набръчка кожата на лицето.

Честото миене и бърсане на лицето с груба кърпа, и то с движения от очите към брадата, също влияе пагубно. Не прекалявайте с миенето, ползвайте мек сапун, бършете лицето в посока от брадичката към очите или го оставете да изсъхне само.

Прекомерната употреба на козметика, особено ако е неподходяща за тена или възрастта ви, ще нанесе повече вреди, отколкото ползи. Не се подвеждайте по рекламите, те ще ви обещаят и невъзможното. Посъветвайте се с дерматолог, козметик или фармацевт. Качествената и натурална козметика е все по-широко достъпна в аптеките.

Нутриционистите казват, че по лицето ни е изписано какво и как ядем. Мазната и пикантна бърза храна, сладкишите и чипсовете са врагове на свежия тен. За сметка на това плодовете, зеленчуците, ядките, зърнените храни, киселото мляко, обезмаслените сирена, рибата и месото помагат в борбата против бръчките. Хидратирайте организма, пийте вода, неподсладени билкови чайове и прясно изцедени сокове. Включете в менюто си зеленчукови супи.

Поне веднъж седмично ползвайте подхранващи натурални маски. Посъветвайте се със специалист кой крем е най-подходящ за вашия тип кожа. Научете се как да масажирате лицето и шията. Спете по осем часа дневно. Разхождайте се на чист въздух. Ако се гримирате ежедневно, дайте на лицето поне един ден почивка в седмицата и задължително го почиствайте преди лягане. Избягвайте големите температурни разлики и помещенията със сух въздух. Спрете да пушите. Научете се да правите гимнастика за лицеви мускули и се упражнявайте поне по няколко минути дневно. Постарайте се да избягвате стреса, сърденето и цупенето. Линиите на смеха са най-хубавите – оставете ги.