28 съвета как да прекарате третата част от живота си здрави, мобилни и с радост

ИЗПОЛЗВАЙТЕ БЕЗ СТРАХ КОМПЮТЪР. Има неща, с които непременно ще се справите. Например, проверете работното време на вашата аптека, разписанието на автобусите, направете снимки с внучетата. Така умът се развива и оставате в контакт със семейството.

ЛЮБОВТА НЕ Е ПРЕДИМСТВО НА МЛАДИТЕ. Който обича и е обичан, не чувства много страшно болежките на старостта. Обичайте другата си половина такава, каквато е и виждайте добрите й страни, възхищавайте й се.

ПРОВЕРЯВАЙТЕ МЕДИКАМЕНТИТЕ СИ. Вашата аптека може да ви бъде добър партньор. Говорете с фармацевта за вашите лекарства, количествата, времето на приемане и страничните ефекти. Проверявайте ги от време на време, някой път може да си спестите някое хапче.

СПОКОЙНИТЕ НОЩИ много пъти се подценяват от лекарите. Нощното спокойствие е като зарядно устройство за добро здраве и силен имунитет.

ОБИЧАЙТЕ ЖИВОТА и си създайте приятни моменти. Можете да пеете, да рисувате или просто да махате плевелите в градината. Правете това, което ви доставя удоволствие. Това е допинг за щастие, едно безплатно хапче без странични ефекти.

ПОДДЪРЖАЙТЕ ПРИЯТЕЛСТВАТА СИ. Добрите социални контакти са толкова важни за здравето, колкото правилното хранене и движението. Няма нищо по-напрегнато, но и по-укрепващо мозъка от това да правите нещо заедно. Това ви подмладява и подкрепя имунната ви система.

РЕДЪТ Е МНОГО ВАЖЕН. След пенсионирането идва цяло море от свободно време. Много хубаво, но без структура и план денят бързо става монотонен и настроението спада. Малки ритуали като ставането в определено време и спазването на определени часове за хранене могат да ви помогнат. Пишете си всеки ден какво трябва да направите и кое е най-важното.

Не забравяйте да СЕ СМЕЕТЕ. Прекарвайте приятни моменти с близките, приятелите и семейството. Много весели часове можете да изкарате с внучетата, те ще ви подмладят.

ТАНЦИТЕ са много добра възможност за движение на цялото тяло. Подобрява се физическата форма и се тренират паметта, мисленето и реакциите ви. Дали сами вкъщи или в група, пробвайте го!

Не спирайте да се УЧИТЕ. Вярно е, че мозъкът работи по-бавно в напреднала възраст. Но за да не увяхват части от него и мозъчните клетки да продължат да се образуват, той трябва да се учи. За голяма радост мозъкът е способен на това. Препоръчително е да се учат неща, които да са ви нужни във всекидневието. Например, да свирите на инструмент, да рисувате или да учите чужд език.

ФИЗКУЛТУРАТА и тренирането на мускулатурата са рецептата за подмладяване. Силната мускулатура пази ставите и кръста и позволява много дълго време да се обслужвате сами.

Приемайте живота с ХУМОР. Обичате ли комедии? Радвайте им се, доброто настроение разгражда отрицателния стрес и има същото влияние върху имунната система, както и сънят. Вниманието се обръща към момента и това успокоява. Гледайте с хумор и на по-трудните ситуации.

Отделяйте си време да се радвате на ЦВЕТЯТА. Направете един път на ден хубава разходка до парка и се полюбувайте на прекрасните им краски. Още по-добре е да си имате градина или малка градинка на балкона с цветя, на които да се радвате и за които да се грижите. Градинарството има доказано терапевтичен ефект.

ГОЛЕМИ ЧАШИ ВОДА. Пийте достатъчно, за да може кръвта, която носи хранителни вещества и кислород да тече хубаво и да достигне до всички части на тялото.

ИГРАЕТЕ ЛИ ШАХ? Ако имате интерес към тази игра, ще тренирате и обиграете мозъка и способността да се концентрирате. А ако пък спечелите, ще бъдете и горд със себе си!

Събирайте ЩАСТЛИВИ моменти. Изживявайте ги умишлено и с лекота. Те ще останат незабравими и ще ви дават сили в по-трудни моменти.

ЮЖНИТЕ плодове – портокали, лимони, банани и др. – са много полезни за вас. Консумирайте ги редовно. Те съдържат големи количества Витамин С, магнезий, калий и други важни за тялото вещества.

ПО ЕДНА ЯБЪЛКА НА ДЕН – това е стара рецепта за добро здраве. Освен плодове и зеленчуци, е добре редовно да консумирате риба и ядки. С увеличаването на възрастта апетитът намалява, за това е важно в по-малките порции в чинията хранителните вещества да са по-големи. Това ще ви предпази от наднорменото тегло и от риска за много неприятни заболявания. Ще сте в добра форма и ще изглеждате добре.